Monday 9 May 2011

Fenomena Islomophobia Di sesetengah Negara Barat!!!!

Assalamualaikum dan Salam Perpaduan untuk Semua Pembacaku di Blogg (Segalanya Bermula Disini)..Ceritera dan luahan Hati Muhammad Aizat Bin Romaino.
Ini merupakan POST aku yang 1stt sekali…Maafla Yeee Kalau korang rase x Smat  sangat post aku niii…maklumla 1st post….hahaha..JUST ingin share

Pertama-tamanya sekali aKu ingin memanjatkan syukurku kehadrat Illahi kerana telah memberiku aKal fikiran yang cerdas untuk aku berkongsi sedikit risalah atau cerita yang dapat dikongsi bersama tidak kira insane itu ISLAM mahupun sebaliknya.

ISLAMOPHOBIAA!!!!!!!Di Barat khususnya DI AMARIKA (bahasa-NABIL RAJALAWAK2)…..ramAi rakyat di Negara amARIKA tu yang beranggapan bahawa ISLAM itu adalah sebuah agama yang radikal atau bahasa baku nyaa ganas..

Menurut pandangan aku laa ya islam tidak akan dilabel sebagai pengganas jika umat islam di seluruh pelosok dunia ini mengamalkan apa yang diperintahkan oleh sang Pencipta (ALLAH AZZA WA JALLA) dan mengikut apa yang telah dianjurkan oleh kekasih nya(Rasulullah S.A.W) iaitu dengan berpandukan AL-Quran DAN AS-Sunnah sebagai panduan hidup.

Bagi aku tarikh 11 September 2001 TU merupakan satu detik Hitam kerana disitulah BERMULA nya islam dilabel sebagai pengganas (kononnya pakatan OSAMA bin laden Punya anak buah punya Ankara la)HAKKK TUIIIHHH….Bermodalkan kejadian  sebegitu rupa hancoorr persepsi penduduk dunia mengenai ISLAM yang sebenarnya adalah satu agama yang cukup SYUMUL—INDAHH—Bak kata Peribahasa Melayu Dek KERANA Nila Setitik, Rosak Susu Sebelangga.!!!
                             --Tindakan2x sebegini hanyalah  seperti mencurah air ke daun keladi--


Ada pulak rakyat di Negara barat yang sengaja membangkitkan kemarahan umat islam  dengan menyiarkan segala karikatur yang menyentohh sensitiviti umat islam dan lagi satu ni dengan membakar kitab panduan seluroh umat (AL-QURAN) dan pelbagai lagi yang amat menyakitkan hati aku serta seluroh umat islam  di dunia. Benarlah  apa yang dikatakannya…



“YAHUDI DAN NASARA(KRISTIAN) TIDAK AKAN MENDENGAR KATA-KATAMU SELAGI KAMU(MUHAMMAD) MEMASUKI AGAMA MEREKA)”

Tuntasnya, Seluroh umat islam diseluruh dunia  mestilah menggembleng tenaga untuk menyebarkan mesej atau risalah nabi setidak-tidaknya sepotong ayat supaya dapat mengikis persepsi negative berkaitan ISLAMOPHOBIA….sEkian dulu sahabat-sahabat……

3 comments:

  1. pew name lagu yg admin nie post from 4shared.com nie????

    ReplyDelete
  2. ariGato alyPss San tolong jawab kan,....Opick-Rapuh

    ReplyDelete